Komlósi Fanni
Komlósi Fanni
1. AI-támogatott toborzási folyamat pszichológiai háttere
Transzparencia mint bizalomépítés – Milyen kommunikációs eszközökkel csökkenthető az AI-averzió, és hogyan erősíti ez a jelölti elköteleződést?
Első benyomás vs. „második esély” – Az AI-alapú előszűrés után hol adsz teret a humán interakciónak, hogy a jelölt pszichológiai igényei (kapcsolódás, kompetenciaérzet) kielégüljenek?
Énkép és személy-szervezet illeszkedés – Milyen kérdésekkel/tesztekkel mérnéd fel, hogy a szervezeti értékek valóban rezonálnak-e a jelölt identitásával?
„Candidate journey, mint tanulási út” – Hogyan alakítható a toborzási folyamat úgy, hogy a jelöltek fejlődési élményt (feedback, önreflexió) is kapjanak, függetlenül a végkimenettől?
Milyen döntési szabadságot adnál az AI-nak? A toborzási folyamat végén kié legyen a döntés? Az AI-é vagy az emberi intuícióra bíznád?
2. AI-alapú Teljesítmény-Értékelő Rendszer (TÉR)
Visszajelzés fogadókészsége – Milyen AI-vizualizációk (pl. narratív magyarázatok) segítik, hogy a dolgozó process- vs. outcome-orientált módon értelmezze a teljesítményét?
„Growth mindset” támogatása – Hogyan építhető be a rendszerbe a fejlődési célok dinamikus újratárgyalása, hogy az értékelés ne csak summatív, hanem formatív is legyen?
Pszichológiai biztonság & adatátláthatóság – Milyen szabályok garantálják, hogy az adatalapú értékelés ne váltson ki szorongást vagy védekező összehasonlítást a csapattagok között?
Önreflexió mint köztes lépés – Hol illeszthető be a dolgozó önértékelése a gép generálta mutatók és a vezetői feedback közé?
Intrinzik vs. extrinzik ösztönzők – Milyen jutalmazási keretet (elismerés, fejlődési lehetőség) társítanál a dashboard-eredményekhez, hogy ne rombolja a belső motivációt?
Adhat-e AI visszajelzést az egyén teljesítményére? Mennyire váltható ki a vezetői funkció mesterséges inteligenciával?
3. TÉR (Teljesítményértékelés) nonprofit környezetben – önkéntesek és fizetett munkatársak
„Kettős identitás” kezelése – Hogyan segíti az értékelési rendszer, hogy az önkéntesek és a fizetettek is belépjenek a közös szervezeti narratívába, miközben megőrzik saját szerepidentitásukat?
Igazságosság-észlelés & motiváció – Milyen procedurális elemek (résztvevő bevonás, többforrású értékelés) növelik mindkét csoportnál a méltányosság és kompetenciaérzet élményét?
Társas összehasonlítás határai – Hogyan minimalizálható az önkéntesek „hátrányos” összehasonlítása a fizetettekkel (vagy fordítva), hogy ne sérüljön a proszociális motiváció?
Elismerési formák diverzitása – Milyen nem-pénzbeli jutalmazási technikák (tanulási badge, közösségi láthatóság) erősíthetik az önkéntesek hosszú távú elköteleződését?
Tanulási visszacsatolás – Hogyan építhető be mentorálási elem vagy peer-to-peer reflektív beszélgetés, hogy az értékelés tanulási tapasztalattá váljon?