Zelena Dorina
Zelena Dorina

Digitális bennszülött a kibervadonban- avagy a közösségi média hatása, oktatásban betöltött szerepe és biztonságos használata a magyar diákok körében
Digitális benszülött a kibervadonban- avagy a közösségi média hatása, oktatásban betöltött szerepe és biztonságos használata a magyar diákok körében Cyberhondria, öndiagnózis, bánathalászat (sadfishing), cyberbullying vagy éppen figyelmi idő csökkenése a TikTok videók által, az internet számos módon befolyásolja az emberek életminőségét, szociális kapcsolataikat és gondolkodásukat. Hogyan viselkedik a Z generáció ezekben a “közösségi terekben”? Milyen egy digitális bennszülött felfogása az online világ nyújtotta lehetőségekről, és milyen veszélyek leselkedhetnek rá a kibervadonban? Hogyan integrálható az internet előnyös oldala az oktatásba, és mit tehetünk a veszélyeivel kapcsolatban pedagógusként, diákokkal foglalkozó szakemberként? Mint a téma személyes szakértőjét, arra bíztatnálak, hogy találd meg a mindennapi online valóságod téged érdeklő szeletét és keress vonatkozó szakirodalmat, akár készíts és elemezz interjúkat, vagy írj metanalízist erről a mindannyiunkat behálózó jelenségről és hatásairól!
Nagy, Á., & Fekete, M. (2020). OK, Zoomer-a digitális tanulás problémái. Opus et Educatio, 7(3). Prensky, M. (2001). Digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók. http://goliat.eik.bme.hu/.../didaktika/digital_kids.pdf
Ságvári, B. (2008) Az IT-generáció – Technológia a mindennapokban: kommunikáció, játék és alkotás. Új Ifjúsági Szemle VI/4. 47-57. Elérhető online: http://www.ifjusagugy.hu/uszi_kotetek/UISZ-21.pdf
Tari Annamária (2011). Z generáció. Budapest: Tericum Kiadó Kft.
Koronczai, Zsila, Paksi És Demetrovics (2023b) Énkép és a közösségi média https://onlineplatformok.hu/.../az-enkep-kialakulasa...
Lénárd, A. (2015). A digitális kor gyermekei. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 3(1), 74–83.https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.74.83
Jármi É.; Várnai D. (2023) Online platformok és a bullying megjelenési formái: