Káldi Tamás

Káldi Tamás

Káldi Tamás

A teszt hatás vizsgálata óvodáskorú gyermekek esetében

Képzeljük el, hogy magyar szavak szuahéli megfelelőjét kell elsajátítanunk❗️A szavak listájának megtanulásához kétféleképpen foghatunk hozzá: vagy folyamatosan ismételgetjük a megtanulandó szavakat, vagy – egy bizonyos tudásszint elérése után – nem ismételgetjük, hanem kikérdezzük őket magunktól. A tanulás előbbi típusát ismétlés alapú tanulásnak, az utóbbit tesztelés- vagy előhívás alapú tanulásnak nevezzük. Számos, felnőtt populáción végzett tanulmány megmutatta, hogy a tesztelés alapú tanulás hosszú távon jobb emlékezeti megtartást eredményez, mint az ismétlésen alapuló tanulás. Más szóval ez a tanulási forma tűnik hatékonyabbnak. A tesztelés, vagyis az aktív emlékezeti előhívás hosszútávú emlékezetre gyakorolt hatását nevezzük tesztelési hatásnak. Felmerülhet a kérdés, hogy vajon gyermekek esetében is tetten érhető-e ez a hatás, illetve az, hogy milyen vizsgálati módszereket érdemes alkalmazni a kérdés megválaszolására.

A dolgozat javasolt tartalma:

  • A tesztelési hatás vizsgálatainak általános leírása, és az eredmények összefoglalása.
  • Ezáltal: a tesztelési hatás mibenlétének pontos meghatározása.
  • A hatás eddigi vizsgálatai óvodáskorú és kisiskolás gyermekek körében.
  • További kutatási kérdések.
  • Az eredmények alkalmazási lehetőségei.

Ajánlott (kiinduló) szakirodalom:
Amennyiben ezt a témát választjátok a Tanár Úrtól megkapjátok majd a dolgozathoz szükséges szakirodalmat.